4 Nisan 2013 Perşembe

Ilex spp.




Bu sözler üzerine zangır zangır titremeye başladı. Gözleri açıldı, sakin halini kaybetti. Telaşla cebinden çıkardığı ilaçları ağzına attı.

“Korkuyorum. Kendimin kim olduğunu anlayamadığım zamanlar var. Aynaya baktığımda bile kim olduğumu bilemediğim oluyor. Vücudum iki parçaya bölünmüş de ayrı ayrı hareket ediyormuş gibi. Ben, on bin sinek arasında bir tane olduğunu söyleyen insan yüzlü sineği yuttum. O insan yüzlü sinek, insan olarak yaşadığı bir önceki hayatında işlediği feci suçlar yüzünden bu yaşamında sineğe dönüştürülmüş. Kafamın içinde uçup duruyor, bana hükmetmeye çalışıyor. İnsanların camdan kemiklerini kırmamı istiyor.”

Yine de bir şeyler eksikti. Önemli bir şeyler. Kek yaparken vanilya tozunu unutmak gibi.

Camı açtı. Camın kenarındaki midye kabuklarından bir kısmı yere düştü. Henüz oje sürdüğü ayak parmaklarına yakın bir yere isabet ettiler. Birden içi boşaldı. İç çamaşırlarına kadar terden sırılsıklam olmuştu. Güneşin altında kızgınlaşan yoldan çıkan buğu uzaklardaki manzaranın yamulmasına neden oluyordu. Pencereden giren rüzgarla kitabın sayfaları açıldı. Sağ sayfada yazan cümle gülümsetti. “Ciddi kızların cazibesi olmaz. O yüzden ciddi olmak istemem.”